Tuesday, October 15, 2013

Så er der også lidt på dansk..

Nu kom jeg jo til at love, at jeg ville skrive en smule på dansk, og selvom tid ikke ligefrem er det, jeg har mest af her, så kommer der lige lidt.

Jeg befinder mig lige nu i Malvern, tæt ved Birmingham i det vestlige England, hvor jeg er på kursus med 29 deltagere og 7-9 ledere fra 15 forskellige lande. Jeg har førhen været med som deltager ved RYE events, men nu er det første gang, jeg er af sted som en del af leder-/styregruppen. Det er en kæmpe udfordring, men jeg er meget glad for at have taget den! Ugen ser helt anderledes ud som leder, og man får et helt nyt perspektiv på tingene. Nu er man ikke længere "kun" ansvarlig for sig selv, men også at hele programmet løber, som det skal. Heldigvis er jeg ikke alene om det! Den engelske del af teamet har stået for langt de fleste forberedelser, og de internationale har først været involverede fra omkring en måneds tid siden, hvor vi var til det første prep team møde her i England.

Grunden til vi er 2 danske deltagere på et engelsk prep team er, at Danmark er vært for efterårsseminaret i 2014. Det er Danmarks 4H og LandboUngdom der er værtsorganisationerne, og det kommer til at være på Skovly i starten af november. Temaet er bæredygtig fødevareproduktion, og det føler vi, ligger mange spændende perspektiver og muligheder i. Jeg glæder mig i hvert fald enormt til at komme i gang med arbejdet, selvom det også bliver krævende. Men det er næste år..

Dette års seminar handler om entreprenørskab, og hvordan man helt basalt kan starte sin egen virksomhed. Mange af pointerne kan dog også overdrages på organisationsarbejdet.
Ind til videre har vi arbejdet med at definere, hvad en entreprenør er, hvordan en business plan ser ud og kan bruges, hvordan man kan bruge sociale medier til at promovere og nå ud til en målgruppe, og helt konkret været ude at se 3 virksomheder, som hver har givet os nogle reelle problemstillinger, som deltagerene skal arbejde på at løse i morgen.

Det er et meget spændende program, og jeg glæder mig til at se, hvordan resten af ugen forløber!

2 comments:

  1. Men det er ikke engelsk. ja ingen kan læse!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det er for at mennesker hjemme i Danmark kan følge lidt med, hvis nu de ikke gad læse engelsk.. ;)

      Delete